Monitorizarea Radio
O altă inovație a companiei noastre este monitorizarea emisiilor radio, ceea ce a adus beneficii semnificative controlului publicității la radio. Datorită acestei opțiuni, orice agent de publicitate are ocazia să achiziționeze dovezi fiabile privind eliberarea sau absența unei anumite reclame în eter.
Monitorizarea radio folosește și software TELEPAD. Dar, spre deosebire de monitorizarea emisiunilor TV, există o fixare nu a imaginii, ci a undei radio, care o împarte în segmente de minut (Fig. 1).
Fig. 1. Interfață de program TelepadPrin urmare, informația parcurge următorii pași:
1. prelucrarea înregistrărilor audio de către operatori;
- analiză pas cu pas a eterului
- identificarea blocurilor;
- identificarea mesajelor;
- crearea de înregistrări digitale pentru mesaje;
- recunoașterea automată a clipurilor existente
2. identificarea și eliminarea discrepanțelor din eter, soluționarea altor probleme apărute, formarea datelor finale ale eterului;
3. înregistrarea centralizată a noilor producători, agenți de publicitate, mărci, produse, reclame și programe de televiziune de către editorii care sunt responsabili de acest lucru;
4. introducerea bugetelor de publicitate de către editorul de prețuri;
5. verificarea centralizată a datelor timpului de transmisiune de către serviciul de control:
- verificarea mecanică de către departamentul de control
- verificarea centralizată a mesajelor „noi”
- datele sunt furnizate în timpul procedurii de „curățare”
- lipsa blocurilor incomplet „pictate”
- verificarea „legării” blocurilor, mesajelor …
- verificarea “prețurilor”
6. pregătirea și trimiterea datelor către clienți.
Monitorizarea publicității include date privind difuzarea reclamei, durata spoturilor publicitare și bugetele alocate. Timpul de difuzare a unei unități sau a unui bloc de reclame este înregistrat cu o precizie la secundă. Bugetele sunt calculate pe baza tarifelor oficiale furnizate de companiile de radio, conform unei scheme unice, excluzând impozitele, reducerile și taxele.
Baza de date de monitorizare include informații despre toate unitățile și reclamele publicitare care au fost difuzate vreodată, despre toți agenții de publicitate, producătorii, despre toate mărcile, produsele și articolele de publicitate.
Informațiile menționate mai sus sunt sistematizate: reclamele – după tipul lor, produse care sunt reclamate – conform catalogului de bunuri și servicii.
Următorul pas este conversia datelor în format digital și utilizarea lor ulterioară pentru analiză, folosind software-ul ARIANNA, care este una dintre cele mai importante proiecte ale companiei Nielsen.
Datele pot fi integrate:
- în modulul ADEX al software-ului ARIANNA (Fig. 2)